بررسی کامل مزایا و معایب دراپ شیپینگ

صفر تا صد معایب و مزایای دراپ شیگینگ در ایران

خرید آنلاین در سال‌ های اخیر رونق زیادی یافته است. با وجود اینترنت، پلتفرم‌ ها و سایت‌ های مختلف، افراد بدون این که از منزل خود خارج شوند، می‌ توانند هر لباس یا کالایی که دوست را تهیه کنند و درب منزل آن را تحویل بگیرند. دراپ شیپینگ یکی از روش‌های فروش اینترنتی است که در آن به هیچ کالایی نیاز ندارید و می‌توانید فروش خود را از طریق تامین کنندگان دنبال کنید. مزایای دراپ شیپینگ چیست و چه معایبی دارد؟ برای دانستن این موارد گروه آموزشی البا گلد همراه باشید.

دراپ شیپینگ چه مزایایی دارد؟

در سال‌ های اخیر ، دراپ شیپینگ بین افرادی که به دنبال کسب‌ و کار و بیزینس آنلاین هستند، گسترش یافته است. کسب درآمد از دراپ شیپینگ به عنوان یک راه کم هزینه، مزایای زیادی را ارائه می‌دهد که به شرح زیر هستند:

بررسی مزایای دراپ شیپینگ به صورت کامل

هزینه راه اندازی بسیار کم

یکی از بهترین و اصلی‌ ترین مزایای دراپ شیپینگ در هزینه‌ های راه اندازی است. بر خلاف کسب‌ و کارهای سنتی شما در این روش نیازی به راه اندازی فروشگاه یا انبار نگهداری محصولات ندارید و به راحتی می‌ توانید انبوهی از محصولات را بدون این که نیازی به آماده سازی آن‌ها داشته باشید، به فروش برسانید.

در مقابل، شما باید تمام تلاش خود را برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی جذاب بگذارید و استراتژی‌های بازاریابی را دنبال کنید.

راحتی و مقرون‌به‌صرفه بودن دراپ شیپینگ، شیوه رویکرد مردم به تجارت آنلاین را متحول کرده است و آن را به انتخابی ایده‌آل برای کسانی که به دنبال راه اندازی کسب‌وکار خود هستند تبدیل کرده است.

صرفه‌جویی در زمان و فضا

دراپ شیپینگ این پتانسیل را دارد که صرفه جویی قابل توجهی را برای مشاغل در انواع هزینه‌ها از جمله انبارداری ، حمل‌ و نقل و مدیریت موجودی فراهم کند. به عنوان صاحب یک کسب‌ و کار، می‌ توانید نیاز به داشتن انبار و نگهداری محصولات را از بین ببرید. به همین دلیل، در زمان صرفه‌ جویی می‌ شود و می‌ توانید در کوتاه‌ ترین زمان محصولات را به فروش برسانید. علاوه بر این، تامین کننده مسئولیت بسته‌ بندی و ارسال محصولات را بر عهده می‌گیرد.

این کار نه تنها زمان و تلاش برای آماده سازی این سفارشات را کاهش می‌دهد، بلکه تضمین می‌کند که محصولات شما به موقع و با یک بسته بندی زیبا به دست مشتریان برسد.

دراپ شیپینگ فرصتی برای ایجاد تجارت آنلاین برای افراد بدون درگیری با چالش‌های لجستیکی است که اغلب با خرده فروشی سنتی ترکیب می‌شود. این رویکرد نوآورانه به شما این امکان را می‌دهد که هزینه‌های خود را تا حد زیادی پایین نگه دارید، نحوه سفارش گیری و ارسال کالا تا حد زیادی ساده شود و کسب‌وکارتان را به سرعت رشد دهید.

چگونه می توان از دراپ شیپینگ در آمد دلاری داشت؟

 

داشتن محصولات نامحدود

وقتی که یک فروشگاه به وسیله دراپ شیپینگ ایجاد می‌کنید، لازم نیست نگران موجودی کالاها در انبار خود باشید. هر زمان که مشتری سفارش بدهد، به تامین کننده اطلاع می‌دهید و او نیز محصول را با بسته بندی به مقصد ارسال می‌ کند. این یکی از بهترین مزایای دراپ شیپینگ خواهد بود. تنها نکته در این زمینه این است که باید موجودی تامین کننده را چک کنید تا با مشکل مواجه نشوید. بهتر است برای جلوگیری از این امر، با چند تامین کننده قرارداد ببندید تا هنگام بروز مشکل جایگزین داشته باشید.

دراپ شیپینگ چه معایبی دارد؟

علاوه بر مزایایی که به آن‌ها اشاره کردیم، دراپ شیپینگ معایبی هم دارد که آن‌ها را شرح خواهیم داد:

اتکا به تامین کنندگان

شما در این روش از فروش عملا به تامین کنندگان وابسته هستید و هر مشکلی که برای آنان پیش بیاید کسب‌وکار شما را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. شما نمی‌توانید در مورد مواد اولیه نظر دهید و تنها می‌توانید محصولات موردنظر را انتخاب کنید.

عدم برندسازی

برون سپاری تولید و ارسال کالاها می‌تواند معایبی هم داشته باشد. معمولا وقتی خود فروشنده نسبت به عرضه کالاها اقدام می‌کند، می‌تواند برند سازی کند و از لوگوی خود روی بسته بندی‌ها استفاده کند.

اگر تامین کننده کالاها را ارسال کند، ممکن است فقط شامل برند تولید کننده باشند که تاثیر صفر درصدی بر برند شما خواهد داشت. بسیاری از فروشندگان به برندسازی اهمیت نمی‌دهند.

دراپ شیپینگ چه معایبی می تواند داشته باشد؟

این در صورتی است که یک کسب‌وکار فقط با خرید مکرر و دوباره مشتریان است که می‌تواند مدت طولانی دوام داشته باشد. اگر مشتری شما حتی به خاطر نداشته باشد که محصول را از چه کسی خریده است، خرید دوباره او بسیار بعید است.

پشتیبانی دشوار مشتری

وقتی که شما محصولات را نمی‌بینید، پشتیبانی از مشتری می‌تواند دشوار باشد. این امر زمانی دشوارتر خواهد شد که شما با چند تامین کننده همکاری کنید. اگر کیفیت در حد استاندارد نباشد و مشتری از آن ناراضی باشد، فرایند مرجوع کردن کالا بسیار پیچیده خواهد شد.

وجود رقابت در بازار دراپ شیپینگ

از آن جایی که این شغل بسیار راحت است و نیاز به سرمایه زیادی هم ندارد، افراد زیادی در این حوزه فعالیت می‌کنند. دراپ شیپینگ فقط بر مبنای قیمت است. این بدین معنی است که تا زمانی که محصولات با کیفیت و تقاضای بالا پیدا نکنید، با دراپ شیپرهایی رقابت خواهید کرد که همان محصولات را با قیمت مناسب‌تری ارائه می‌دهند.  

چگونه معایب دراپ شیپینگ رو به حداقل برسانیم؟

با توجه به معایبی که در حین دراپ شیپینگ وجود دارد، راهکارهایی را می‌توانید به کار بگیرید تا درصد موفقیت خود در این حوزه را بالا ببرید. این اقدامات عبارتند از:

انتخاب تامین کننده قابل اطمینان

اگر بتوانید تامین کننده ای پیدا کنید که متعهد باشد و در هر شرایطی محصولات موردنظر شما را تامین کند، هیچ مشکلی برای ارسال سفارشات نخواهید داشت.

پیگیری وضعیت ارسال سفارشات

بهتر است پس از ارسال سفارشات به تامین کنده آن‌ها را مرحله‌به‌مرحله چک کنید تا به دست مشتری برسند. بدین شکل اگر مشکلی برای آن‌ها پیش بیاید می‌توانید در اسرع وقت آن‌ها را پیگیری کنید.

انتخاب یک حوزه نیچ

برای این که به سرعت رشد کنید و فروش خود را افزایش دهید، نیاز است که در یک زمینه خاص کار کنید. این گونه بسیاری از رقبای خود را کنار می‌زنید و می‌توانید در یک حوزه خاص پیشرفت کنید و شناخته شوید.

نکات مهم هنگام بستن قرار داد دراپ شیپینگ
نکات مربوط به ارسال و بازگشت کالا در دراپ شیپینگ

مهم‌ ترین موارد و نکات هنگام بستن قرار داد دراپ شیپینگ

شما باید قبل از این که شروع به فروش محصولات کنید، با تامین کننده خود یک قرار داد ببندید. قبل از بستن آن توجه به چند نکته لازم است تا هیچ یک از طرفین ضرر نکنند. در ابتدا، شما باید تامین کننده‌ ای را بیابید که قابل اعتماد باشد و محصولات را به موقع ارسال کند. اعتماد طرفین در این قرارداد بسیار مهم است و باعث می‌شود که کیفیت کسب‌وکار شما در نزد مشتریان بالا برود.

قیمت محصولات، نکته بسیار مهمی است که باید در وهله دوم آن را بیان کنید. اگر تامین کننده قیمت بالایی روی محصولات خود گذاشته باشد، بستن قرار داد با آن به صرفه نیست و می‌تواند باعث ضرر کردن شما شود. معمولا باید به دنبال تامین کننده ای باشید که قیمت بسیار پایینی برای محصولات خود تعیین کرده است تا بتوانید سود قابل توجهی روی محصولات اعمال کنید.

تامین کنندگانی که به صورت عمده محصولات را به فروش می‌رسانند، معمولا مقداری از محصولات را در ابتدا به شما تحویل می‌دهند، بنابراین، انتخاب این تامین کنندگان انتخاب خوبی برای دراپ شیپینگ نیست.

نکات مربوط به ارسال و بازگشت کالا

نحوه ارسال محصولات توسط تامین کننده را هم باید در نظر بگیرید. شما باید از تامین کننده بپرسید که محصولات را چگونه ارسال می‌کند و چه هزینه‌ای برای ارسال آن‌ها در نظر می‌گیرد. به طور معمول هزینه ارسال به عهده مشتری است که می‌توانید آن را همراه با هزینه سفارش دریافت کنید.

سیاست و سیستم مرجوع کالا و محصول هم باید بررسی شود. ببینید در صورت بازگشت محصول تولیدکننده چه کاری انجام می‌دهد. آیا در چنین شرایطی مبلغ سفارش را به مشتری باز می‌گردانند؟

معمولا بهترین تامین کننده آن‌ هایی هستند که در صورت مرجوع کالا، هزینه آن را باز می‌گردانند. به یاد داشته باشید که اگر سازنده شما مرجوعی را نپذیرد، مسئولیت تعویض و استرداد کالای معیوب برای خریداران خود بر عهده شما خواهد بود.

آینده دراپ شیپینگ در ایران به چه صورت خواهد بود؟

آینده دراپ شیپینگ در ایران به چه صورت خواهد بود؟

دراپ شیپینگ اکنون به عنوان یک پتانسیل خوب برای درآمدزایی شناخته می‌شود، اما سوالی که در این مسئله پیش می‌آید این است که این حوزه در آینده نیز می‌تواند پاسخگو باشد؟ طبق تحقیقات متخصصین معتقد هستند که این حوزه هنوز نتوانسته در میان مردم به خوبی محبوب شود و در آینده به شکلی رشد می‌کند که می‌توان به آن به چشم یک شغل ثابت نیز نگاه کرد.

هزینه پایین آن بسیار سودمند است و هرروزه افراد زیادی را به سمت خود می‌کشد. تنها چیزی که برای شروع دراپ شیپینگ نیاز دارید، تهیه یک سایت یا پیج اینستاگرام است. پس از آن می‌توانید به بازاریابی پرداخته و به محض پیدا کردن اولین مشتری، فروش خود را آغاز کنید. با استفاده از آموزش رایگان فروش در آمازون می‌توانید به سرعت رشد کنید.

برای اینکه در دراپ شیپینگ موفق‌ تر باشد به چه نکاتی باید دقت کنید؟

ورود به  دراپ شیپینگ الزاما به معنای موفقیت در آن نیست. با توجه به این که این حوزه نیاز به سرمایه زیادی ندارد، افراد زیادی به آن وارد می‌شوند. در نتیجه، انبوهی از رقابت وجود خواهد داشت که موفق شدن در بین آن‌ها واقعا دشوار خواهد بود. برای داشتن یک کسب‌وکار موفق با دراپ شیپینگ باید زمانی را صرف تحقیق کافی درباره حوزه فعالیت و نوع محصول موردنظر داشته باشید.

هنگامی که شروع به فروش کردید، باید راجع به مشتریان خود اطلاعات کافی داشته باشید تا بدانید که آیا دوباره از شما خرید می‌کنند یا نه. ایجاد اعتماد، اولین شرطی است که موفقی شما را در دراپ شیپینگ تضمین می‌کند.

شما بای به گونه ای با مشتری رفتار کنید تا به طور کامل برای سفارش دادن محصول موردعلاقه خود به شما اعتماد کند. در نهایت باید از آموزش رایگان دراپ شیپینگ در شروع کار استفاده کنید تا به طور کامل با آن آشنایی پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

جدیدترین دوره ها

پکیج جامع vpn و خدمات مجازی
دسته بندی اصلی : نرم افزار
پکیج جامع آموزش زبان انگلیسی
دسته بندی اصلی : زبان
پک آموزش جامع طلا
دسته بندی اصلی : بازار های مالی
دوره    سکس
دسته بندی اصلی : ارتباطات

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید...